Att montera

Idag har jag köpt en cykel. Min egna fina cykel som jag ska cykla på varje dag.
För 250 kronor så fick man den färdig monterad. Ni kan ju gissa att vi tog den omonterad.
Som han i affären sa det är bara att sätta dit sadeln och styret, lätt som en plätt!

Wede böt däck och jag skulle montera cyklarna. Bad såklart om assist från fader.
Det var då inte lätt som en plätt och jag vart pappas assistent.
För nog räknas man väl som assistent ifall man har monterat ringklockan och pedalerna? Eller jag montera väl inte riktigt pedalerna. Jag skulle men pappa tog över.

Gick ut till Wede för att kolla till han...han hänvisad mig till att gå och hjälpa pappa. Gick till pappa, han hänvisade mig till att hjälpa wede.
Det verkade ju som att jag var överflödig.
Jag tvättade bilen istället. Och det minsan var ja bra på!

Min nya fina, snabba cykel!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0