i have a confession to make

Hej mitt namn är Sarah och jag är värdelös på att koka potatis!
Det är ingen idé att jag ens försöker. Den blir torr och överkokad varje gång.
Jag hatar potatis, verkligen hatar potatis!
Tacka vet jag strips, det är enkelt!

Jag har tillochmed googlat hur jag ska koka den, jag har prövat alllt från att ha lite vatten i kastrullen, smör, vattentäckt potatis...men likadant varje gång!

Kanske beror det på att jag inte har en potatisstickare?





De gånger jag äter potatis så använder jag någon sås till...för att täcka upp för den torra, smuliga potatisen.
Det funkar än så länge. Men jag vill inte dölja mitt problem hela livet genom att missbruka sås.







Igår bakade jag och mallen mjukbröd...det kändes lite så där gammaldags att baka mjukkaka, använda brödborste och en brödspade(?) för att vända på brödet och ha sig. Jag gillar´t. Det var som mysigt, lukten, prata, knåda, grädda och sen avsluta med att äta ljummet, nybakat bröd! Det är en grej i min smak:)

Jag gillar att vara huslig, det är mysigt. Ett hus hade varit bra. Eller en stuga!!!
 Så om någon känner för att gå in med lite kapital så att jag kan köpa en stuga så är ni varmt välkommen! Verkligen!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker verkligen vi ska boka in en dejt. När har du tid? Det var sjuukt länge sen vi sågs ju.

2010-04-19 @ 17:41:26
URL: http://sab1na.blogg.se/
Postat av: margit

Du låter som en riktig husmor dssutom i ditt förra inlägg får man veta tt du inte är en dålig forlorare vilket är en bra engeskap när du blir förälder,Mattias kan däremot få det svårt. Mkt märkligt att du kan baka bröd men inte koka potatis men det är nog som du säger - det fattas en potatissticka.

/ Margit

2010-04-19 @ 18:30:12
Postat av: Sarah

Margit: ja jag kan ju hoppas att det är det som gör det...men vad händer om jag köper en och potatisen blir likförbannat misslyckad? jaa då måste det ha nå med spisen att göra:)/sarah



2010-04-20 @ 12:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0