min gamla gode vän Björn

I mina unga dar så lyssna jag och Emma mycket på Björn Rostenström. kunde texterna och jag vill minnas att vi även hade några danser!
Det hjälps inte, kanske bör jag skämmas men jag gillar Björn.


En gång på tusen får du ont i musen då kommer jag till dig så går din musvärk över,
En gång på tusen får du ont i musen då hjälper jag dig snällt för jag vet vad du behöver.



I går kväll ringde jag på en kontaktannons i tidningen, idag så fick jag träffa henne som jag ringt till
Nyfiken på vad det var för gris i säck jag hade köpt ringde jag på dörren och så öppnade hon
Hon kom ifrån Arboga, jag synade henne noga och efter ordentligt övervägande jag sa:

Det stod att du var snygg, men du är ful, jag har blivit lurad.


Är inte detta texter av en sann poet.
Jag lovar att ni alla kan känna igen er i nån text. Låt bara ta låten Lurad.
 För vem har inte dragit hem ett ragg från krogen. som man då tyckte var en 10 poängare och vaknar upp dagen efter och kännt er sjukt lurade. (Nu står det inte så ordagrant i texten. Men det gäller att tolka texten!)


För att göra det tydligare för er så kan jag slänga in ett till exempel som passar rätt in på en killes (iallafall wede och hans polare) sinnestämmning när han är med sitt grabbgäng en härlig sommarkväll med en öl eller två.

Ladda grabbar,
Häll i er bärsen. pilla in en prilla och förstår att ni är kungar ikväll!
Kamma bena,vi är sena, var fan är min aftershave och var är min brylkräm.
Vi är pojkarna som busar med flickornas små musar, trumpeten känns så len mellan era ben. Om du drar ned min byxa så ska du få se en yxa, en yxa som gör allt för att få lite ballt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0